tisdag 23 mars 2010

Lättad:)

Vaknade med gårdagens oro på näthinnan, gjorde mig iordning och satte mig m kaffekoppen och kollade FB, där hade en kär gammal vän skrivit ett inlägg om att hennes lilla hade precis som Adde med bula på halspulsådern när hon var liten och spände halsen, inget att oroa sig för skrev hon, kände hur oron började rinna av mig. Sen ringde jag VC vid 8 och pratade med Terese, hon är så bra att prata med, förklarade hur han hade det och sa att jag ville ha en tid och kolla upp bulorna. Närmaste tiden var den 13/4, tror att hon hörde desperationen i min röst så hon berättade att både hon själv när hon var liten och hennes son hade samma, hon hade ingen förklaring men sa att det var inte ovanligt och inte farligt. Sen trodde hon utifrån min beskrivning att knölen på bakhuvudet var en svullen lymfa eftersom A´s immunförsvar fått jobba så hårt senaste tiden. Underbart m rätt människa på rätt plats, känner mig mycket lugnare ikväll, tror inte att hans pulsåder ska spricka under natten. Jag vet, det är överdrivet med min rädsla tar sig stora propositioner när det gäller det käraste jag har, jobbigt men så är det.
Har varit på härlig prommis m Ida H på Halljärv idag, så härligt med all denna ljusenergin, det är bara att dra åt sig som en svamp:))
Har en liten tjej som tjorvar i sovrummet hör jag:) 1:a dagen på dagis efter låååångledighet så det är nog alla intryck som gör henne pigg:))
Nattis vänner!
Flickor kan göra många saker samtidigt, pottbestyr och tv-spel på samma gång:)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar