tisdag 16 februari 2010

Utmaningen


Jag har kommit till ett beslut. Jag har nu fyllt 36 år och inser att det är hög tid att verkligen börja ta hand om sig. Därför har jag sen några månader slutat röka och i somras kom jag igång med vardagsmotionen på allvar. Nästa steg för mig att att göra någonting åt den rondör som smugit sig på min kropp:) Missförstå mig inte, jag kan tycka att en mullig kropp kan vara både vacker och sund men faktum är att övervikt inte är bra för hälsan. Så därför har jag nu bestämt mig för att lägga in högsta växeln och gå ner de 20 kg som jag tror är min idealvikt, skriver tror eftersom det ju kan ändras under resans gång, muskelbyggnad osv, med det är det tänkta målet. SÅ nu har jag en fråga kära vänner: är det någon som vill göra mig sällskap och anta sin egen utmaning, vore jättekul att ha sällskap på färden? Min tanke är att vi (som kommentar på söndagsblogg) skriver in vårt namn och de mål vi har, sen är det upp till var och en om de vill skriva in sin vikt eller ej, men antal kilo som tappas vill jag att vi skriver in varje vecka, typ: Ullis -0,5kg, ok?
Ha det så jättebra så länge!
På bilden är min älskade dotter som gillar gotta lika mkt som sin mor(och far:) )

5 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Du kommer att klara det galant! Ett litet tips, använd måttbandet också och mät t.ex. mage och lår. Ibland står ju vågen still och motivation är ju a och o. Delmål är också bra. Lycka till, kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag hakar på! =)

    Självklart är en rund kropp helt ok, så länge man själv vill o mår bra!
    Jag vill gärna ha bort 10kg för att jag ska må riktigt bra!

    Är det start nu på söndag? (så man får glufsa i sig sista semlorna ohämmat!) ;-)

    SvaraRadera
  3. Catherine: Underbart, vad kul! Jag startar idag men mumsa du denna vecka :) Å vad kul!
    /Ullis

    SvaraRadera
  4. +- 0

    Okej... NU säger jag farväl till semlor, chokladpraliner o "frållande"! =)

    Vi kan väl mäta cm också?
    Jag har ett förslag... Midja, Stuss, Byst, Lår och Mage. ("Tjockaste" stället överallt)

    Jag tänkte då göra det iallafall... sen kan man ju lägga ihop alla centimeter o se hur många (förhoppningsvis) som försvinner varje söndag!?

    Idag är det i alla fall 0 (noll)
    =S

    Gud vad bra det här är!
    Nu fick man ju tummen ur... annars hade man väl gått till i juli o "jag ska bara" och "Jag börjar på måndag"!

    Ha det gott i den bistra kylan!

    SvaraRadera
  5. ...jag hakar oxå på...fast 1 månad senare men det gör väl inget? Har oxå ca 20kg som jag vill få bort så fr o m nu - inget dgodis och dagliga promenader så får vi se vart det leder..
    / Mariana

    SvaraRadera