tisdag 23 februari 2010

Less på kylan!

-30 igen, fy faan vad trött jag blir på denna kyla. Ingen skidåkning, barnen går varandra på nerverna när de inte får ut och leka av sig, idag har de trots kylan varit ute m mommo på gården, Adde - "roligt vara ute mamma", hundarna är understimulerade, ligger ifs mest och sover men ändå. Jag vill ju till LB och bränna lite fett:))
Herbalifandet går riktigt bra, -0,7 kg idag:) Mår hur bra som helst, inge hungrig, fyller förstås ut m frukt och så äter jag ju middag m famljen, sånt får man inte tjorva med, barnen ska skonas från vikthets och bantning.
Köpt ett alldeles underbart lamm-skinn av barnens gudfar, Micke, idag:) Det är helt underbart, vitt och m riktig ryaull:). Det blir Adrians skinn, gumman har ett stort svartbrunt bagg-skinn som hon fick av densamme M:).
Testat fota med den nya kameran ikväll, blir finfina bilder.
Löste ut barnens klädpaket idag, jättefina kläder, men vilket liv här blev, Cornelia var helt säker på att det skulle ligga en rosa klänning m puffärmar i paketet, jag försökte förklara att den rosa klänningen var slut men att den skulle komma i lila, den var också restad och skulle komma sen. Ojojoj vad arg hon var, inget dög, - "DEN ÄR INTE ROSA MED POFF!!!!!!!". Men nu ikväll så frågade jag henne, plagg för plagg vad hon ville behålla och då var hon då sååå överlycklig för allt och jag var "bäst" och hon "är så stolt över dig mamma" (man bara döööör), hon var riktigt snabb på att hjälpa till att få det i tvättmaskinen så att det skulle vara klart att använda imorgon:)
Jag kommer att söka till LTU och Sjukgymnastprogrammet i höst och har därför påbörjat att läsa in idA, har inte läst det tidigare så det blir kul:)
Nä nu är det väl bara att gå och hänga tvätten så lillhjärtat har det torrt imorgon:)
Nattis kära vänner!
PS: Blir ju så fantastiskt glad över kommentarer...

3 kommentarer:

  1. svårt vara glad nog för att lägga kommentar, jävla skit kyla morrrr natti. ebk

    SvaraRadera
  2. Dessa härliga barn:)

    SvaraRadera
  3. Härligt att det går/känns bra!
    Trots mina frestelser går det riktigt bra här med! =) Men, det är för att man har bestämt sig, det mesta sitter ju i skallen!
    Fast, kylan... den kylan! BLÄ! =(
    Något less är man! Jag vill ut, jag också!

    SvaraRadera